Onderwijs

Basis school

Op de basis school leren de kinderen op een goede manier lezen. In een rustige omgeving wordt geleerd hoe ze woord voor woord moeten lezen en de woorden moeten verklanken in hun hoofd. Voor die leeftijd is dat een goede manier om te lezen.

Voortgezet onderwijs

Van de leerling wordt verwacht dat hij kan lezen en begrijpen wat hij leest. U weet dat dit helaas in veel gevallen niet correct is. Maar dit is het moment dat de leerling meer moet gaan lezen maar het aantal afleidingen neemt toe (puberteit, muziek, uitgaan, social media, tv, pc). Afleidingen die over het algemeen leuker zijn dan lezen.

Feit is

  • de leerling heeft nooit geleerd om grote hoeveelheden tekst (soms onder druk) te lezen
  • door elk woord te lezen en te verklanken komt hij niet op snelheid
  • door de vele afleidingen kan hij zich moeilijk concentreren tijdens het lezen

Wetenschappelijk onderzoek

Analyses tonen aan dat de Pro Read® trainingen een verbetering van de leesvaardigheden aanleren die meetbaar, aanzienlijk en permanent zijn. Bij 80% van de dyslecten en langzame lezers zonder aanwijsbare redenen werkt onze methode ook en kunnen we de effectieve leessnelheid van deze groep aanzienlijk verbeteren. Lezen wordt weer leuk voor de leerling!

Voordeel voor scholen

We bieden de klassikale trainingen voor scholieren en studenten aan sinds 2007. Voor deze vorm van training volgden één of meer van uw docenten bij ons een train-de-trainer programma. Dit programma bleek uiterst effectief maar het kostte docenten soms ook veel tijd.

Bij ons nieuwe online webcoached programma nemen we al dit werk bij u uit handen. De leerling maakt de oefeningen thuis of op school op het moment dat het de leerling het beste uitkomt. De oefeningen kunnen 24/7 vanaf elke plek met internet worden gemaakt. Tijdens werkdagen bekijkt één van onze ervaren docenten de resultaten van de leerling. Geeft feedback, aanwijzingen, laat oefeningen eventueel overmaken en beantwoord de vragen van de leerling. Via een intern e-mailsysteem communiceert de leerling met de docent.

Comments are closed.